<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Mesekeskustelu jouluaattona aamupäivällä, kun Mies on ilmoittanut lähtevänsä pikapuoliin töistä kotiin:

 

Henna sanoo:

sit avataan lahjat?

Mies sanoo:

eeeiihän vielä lahjoja availla :)

Henna sanoo:

nythän on jouluaatto

Mies sanoo:

joo mut sillon ku mä olin pieni ni lahjat avattiin vasta illemmalla

Henna sanoo:

silloin kun mä olin pieni, lahjat sai avata klo 9:00 ;)

Mies sanoo:

höpöjä! vasta illalla! :)

Henna sanoo:

eeeikä!

 

Jokaisessa perheessä lienee omat tarkat sääntönsä joululahjojen jakamisen ja avaamisen suhteen. Olin yhdeksänvuotias, kun vanhempani erosivat. Ennen avioeroa perheeni vietti joulut isäni vanhempien luona, ja lahjat jakoi pian ilta-aterian (en suostunut syömään kuin luumukiisseliä ja joulutorttuja) jälkeen kummasti ukkia muistuttava joulupukki.

 

Eron jälkeen joka toinen joulu vietettiin vanhan mallin mukaisesti, mutta joka toisena minä ja pikkuveli olimme äidin kanssa kotona. Äiti myöntyi ehdotukseemme siitä, että joululahjat avataan jo aattoaamuna. Aikaisintaan yhdeksältä aamulla saimme kaivaa paketit esille kuusen alta ja herättää emomme papereiden kahinalla. Yleensä olimme tohkeissamme hereillä jo useita tunteja aikaisemmin.

 

2170985.jpg

 

Hauskaa joulua itse kullekin!